Złoto - trendy Q1 2020 - biżuteria
Pandemia COVID-19 oraz gwałtowny wzrost cen złota spowodowały spadek popytu na biżuterię o 39%
- Popyt na biżuterię w pierwszym kwartale spadł do rekordowo niskiego poziomu wynoszącego 325,8 t; co czyni 39% mniej r / r
- Pod względem wartości globalny popyt w pierwszym kwartale spadł do 16,6 mld USD. Po globalnym kryzysie finansowym z 2010 r. jest to najniższy wynik.
- Chiny, największy odbiorca biżuterii na Świecie, w wyniku działań blokujących rozwój pandemii w Q1 2020, ucierpiały najmocniej - popyt zmniejszył się o 65% r / r.
Sprzedaż biżuterii spadła w pierwszym kwartale, gdy lokalne ceny złota w różnych krajach gwałtownie wzrosły, a rynki zostały zamknięte, aby powstrzymać pandemię koronawirusa. Globalny popyt na biżuterię osiągnął najniższą kwartalną sumę od momentu prowadzenia statystyk, spadając o 39% r / r do 325,8 t.
Jest to 42% poniżej pięcioletniej średniej kwartalnej wynoszącej 558,1 t. Wartość globalnego popytu spadła o 26% r / r do 10-letniego minimum 16,6 mld USD, pomimo kwartalnej średniej ceny złota wynoszącej 1 582,8 USD / za uncję.
Niemal bez wyjątku rynki biżuterii na całym świecie odnotowały straty rok do roku, ponieważ wpływ restrykcji związanych z ogarniczaniem pandemii koronawirusa został jeszcze spotęgowany przez efekt wysokich ceny złotego kruszczu.
Popyt na biżuterię w Europie był słaby, podobnie jak ja całym Świecie: dwucyfrowe spadki były powszechne w całym regionie. W pierwszym kwartale spadł o 15% r / r do rekordowo niskiego poziomu 10,8 tony. Dla nikogo nie było niespodzianką, że straty były najbardziej widoczne we Włoszech (-22% r / r) i Wielkiej Brytanii (-20% r / r). Sprzedaż detaliczna w Wielkiej Brytanii była już słaba w styczniu i lutym, zanim COVID-19 trafił na rynek w marcu. Ciekawostką jest fakt, że do końca kwartału wszystkie cztery brytyjskie tzw. assay offices (odpowiedniki naszych urzędów probierczych, gdzie cechowana jest cała biżuteria przeznaczona do sprzedaży) zostały zamknięte po raz pierwszy w historii.